Junior Internet stále láká mladé talenty

Za účasti více než 200 mladých talentovaných tvůrců byly 21. března na konferenci v Praze slavnostně vyhlášeny výsledky 11. ročníku projektu Junior Internet. Do internetových soutěží ve čtyřech kategoriích došlo 307 přihlášek od autorů do 18 let. Objevila se mezi nimi řada talentů, majících předpoklady navázat na své předchůdce z minulých ročníků, z nichž mnozí již úspěšně podnikají, studují na prestižních zahraničních univerzitách či zastávají významné pozice u předních zaměstnavatelů.

Nejvíce prací (168) bylo přihlášeno do soutěže o nejlepší webové stránky JuniorWeb. Dále se mohli zájemci přihlásit do soutěží designů a grafických návrhů JuniorDesign, webových stránek pro města, obce, regiony, turistická místa či veřejnou správu JuniorErb a textů na zadaná témata týkající se internetu JuniorText.
 
V soutěži JuniorWeb vyhráli v kategorii do 15 let Jan Uruba s portálem zaměřeným na netbooky (www.netbookportal.cz) a Pavel Surý s nástrojem pro tvorbu jednoduchých mikrostránek Netter.cz. V kategorii nad 15 let zvítězili 17letý Jiří Podborský s informačním portálem České-sjezdovky.cz a 16letý Jakub Rož. Ten za svůj projekt Školní sešit (www.skolnisesit.cz) získal současně speciální cenu od Nadace Vodafone – mobilní telefon s voláním v hodnotě 5000 korun. Každý z vítězů JuniorWebu si odnesl od společnosti Dignity poukázku na reklamní kampaň v hodnotě 100 000 Kč.
 
„Na projektu Jakuba Rože jsme ocenili především jeho komunitní zaměření, možnost využití širokou skupinou uživatelů, kreativitu nápadu a uživatelsky přívětivý návrh,“ řekla Inga Kaškelyte, výkonná ředitelka Nadace Vodafone.

V soutěži JuniorErb byli oceněni 16letý Petr Socha za webové stránky o městě Liberci (www.liberec-city.cz) a 18letý David Alexa za webovou prezentaci Gymnázia v Českém Těšíně (www.gmct.cz), kde studuje. Čtrnáctiletý Jan Kaska a 18letý Marek Hila vyhráli v soutěži JuniorDesign a 11letá Klára Jelínková a 17letá Michaela Macháčková v soutěži JuniorText.
 
Vyhlášena byla letos rovněž Speciální cena Adobe. O tu mohly soutěžit všechny přihlášené weby a projekty, které využívají nástrojů Adobe k jejich tvorbě. Cenu si odneslo v ČR celkem 5 vítězů.

Nejúspěšnějším soutěžícím se stal Jakub Rož se svým Školním sešitem, když navíc dostal ještě za nejlepší prezentaci Cenu publika, v podobě poukázky na reklamní kampaň v hodnotě 200 000 Kč od Dignity a mobilního telefonu od společnosti Telefónica O2.

Jakubovi je 16 let a studuje Soukromou střední školu výpočetní techniky. Na internetu aktivně působí již několik let a ovládá také několik programovacích jazyků. Jakub začínal tvorbou vlastních webový stránek, dále webů pro malé firmy. Dnes vede tým lidí Flow Media a zabývá se vývojem rozsáhlých portálů využívajících moderní technologie. Zároveň pracuje jako programátor v internetové agentuře a neustále sleduje nové trendy, které se snaží využívat. V poslední době například propojení webů se sociálními sítěmi jako je Facebook.

Hodnotné ceny pro vítěze a také do tomboly pro účastníky konference věnovaly společnosti AEC, Computer Press, Software 602, Management Press a ZONER. 

Všichni vítězové získali i možnost zúčastnit se třídenního mezinárodního sympozia v Bratislavě, kam jedou ve dnech 27. – 29. března všichni vítězové  i z Polska, Maďarska a Slovenska, kde se Junior Internet rovněž pořádá.

Na programu konference Junior Internet v Praze kromě prezentace vítězů proběhly také další zajímavé tematické přenášky, byly představeny aktuální technologické novinky na internetu a účastníci mohli shlédnout panelovou diskuzi s úspěšnými internetovými podnikateli. Mezi prezentujícími a účastníky panelové diskuze se objevili například Ondřej Bartoš (Credo Ventures), Ondřej Raška (Miton), Václav Štrupl (H1), Jan Bárta (Elephant Orchestra), Zdeněk Cendra (SuperHosting), Jan Karlec (2FRESH) a mnoho dalších. Na konferenci byl připraven také doprovodný veletrh, na kterém se představila řada dalších projektů mladých lidí.

 
Již tradičně proběhl v rámci projektu Junior Internet statistický průzkum, zaměřující se na otázky spojené s Internetem a mladými lidmi. Zapojili se do něj všichni soutěžící, z nichž 63 procenta účastníků uvedlo, že si již díky internetu vydělali či vydělávají nějaké peníze, což odpovídá výsledkům i z předchozích ročníků. Nově byla do průzkumu zařazena otázka týkající se využívání sociálních sítí. Potvrdilo se, že jsou mezi mladými lidmi velmi oblíbené, neboť 68 procent účastníků využívá některou ze sociálních sítí každý den, 17 procent pak několikrát týdně. Alespoň jednou za týden sociální sítě využívá 6 procent a pouze 9 procent dotázaných sociální sítě nevyužívá vůbec.

Projekt Junior Internet, který je určen pro mladé tvůrce do 18 let, organizují sami mladí lidé (sdružení v neziskové organizaci Together Czech Republic), pomáhá jim rovněž BMI sdružení. Záštitu nad projektem převzal děkan FHS UK, doc. PhDr. Ladislav Benyovszky, CSc. Generálními partnery projektu jsou Adobe Systems, Nadace Vodafone, Dignity a Mezinárodní višegrádský fond. Partnery projektu jsou Sms.sluzba.cz a Internetová agentura Netvisio. Mediálními partnery projektu jsou servery Lupa.cz, Zdroják.cz, Root.cz, Newton Media, Alík.cz, Deník veřejné správy a Obec & finance.
 
Více informací o projektu Junior Internet najdete na www.juniorinternet.cz.